האלוף נורקין על מטס ההצדעה: "זוכרים את העבר ומבטיחים את העתיד"

איתי גדסי No Comments on האלוף נורקין על מטס ההצדעה: "זוכרים את העבר ומבטיחים את העתיד"

מטס הצדעה היסטורי של חיל האוויר הישראלי והגרמני מעל מחנה ההשמדה "דכאו" על אדמת גרמניה. ראה"מ אמר לפני צאת הטייסים: "ב"דכאו" התבצע טבח של העם היהודי. ההבדל הוא שאתם טסים שם עם חיל האוויר של מדינת היהודים"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בשבוע שעבר בביקורו בבסיס ״חצור״ של חיל האוויר, עם מפקד חה״א אלוף עמיקם נורקין, ומפקד טייסת 105 סא״ל ע׳, שסיפרו לו על מטס ההצדעה המתכונן של חה״א הישראלי והגרמני מעל מחנה הריכוז "דכאו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בשיחה: "הטיסה הזאת היא מאוד סמלית כי אתם טסים מעל "דכאו". ב"דכאו" התבצע טבח של העם היהודי. ההבדל הוא שאתם טסים שם עם חיל האוויר של מדינת היהודים. האיום היום לא בא מכיוון גרמניה, הוא בא מכיוון איראן. אבל הלקח הגדול של השואה זה שאף אחד לא יגן על היהודים אם הם לא יגנו על עצמם – היום אנחנו מגינים על עצמנו. שיהיה לכם בהצלחה".

מפקד חה״א אלוף נורקין סיפר על האירוע ההיסטורי: "בשבוע הבא אנחנו יוצאים שתי הטייסות בכנף, שתי טייסות F-16, לפריסה ראשונה בהיסטוריה של מטוסי חיל האוויר, תרגיל ראשון שצה"ל עושה על אדמת גרמניה. סגן אלוף ע' מוביל את התרגיל הזה. מעבר לאימון שאנחנו לומדים את חיל האוויר הגרמני, יש לטיסה הזאת גם משמעות לאומית. זוכרים את העבר ומבטיחים את העתיד".

מפקד הטייסת סא״ל ע' אמר: "יש משמעות עצומה להוביל בפעם הראשונה בהיסטוריה פריסת מטוסי קרב לגרמניה. אנחנו באים עם מסר מאוד ברור – שאנחנו, יש לנו את החובה להנציח ולזכור את חשכת העבר, וגם יש לנו אחריות גדולה, בטח בתור דור שלישי לשואה, גם לעצב את העתיד ולהבטיח מקום בטוח יותר לכולם על ידי הדיפלומטיה האווירית הזאת".



0 תגובות